روش مطالعه ی شیمی دهم مبکتران منبعی برای یادگیری
نوشته شده توسط : ساناز

خرید کتاب زیست جامع خیلی سبز

در این مقاله می خواهیم درس شیمی و روش مطالعه ی آن را بررسی کنیم و منابعی را برای رسیدن به موفقیت در این درس به شما معرفی کنیم. یکی از این منابع مشهور و جامع، کتاب شیمی دهم مبتکران می باشد که ما در سایت دورخیز آن را برای شما قرار داده ایم.

بعد از اتمام تدریس معلم چه کاری انجام دهیم برای کامل شدن آموزش؟

بعد از اینکه درس دادن معلم به اتمام رسید شما باید خودتان بدون توجه به این که آیا معلم جزوه ای دارد یا خیر، شروع کنید به خواندن کتاب درسی شیمی دهم، یازدهم و همینطور دوازدهم. در اصل یکی از مهم ترین منابع و اصلی ترین منبع برای مطالعه ی شیمی، کتاب درسی می باشد. اگر برای کنکور درس می خوانید باید  بدانید که معتبر ترین و مورد علاقه ترین منبع برای طراحان سوال همان کتاب است. پس وقت خودتان را با جزوات مختلف هدر ندهید زیرا هر جزوه ای یا بیشتر از مطالب کتاب به توضیح پرداخته یا خلاصه ای از کتاب است که با توجه به علاقه طراحان به کتاب اولویت با مطالعه کتاب است.

 

اگر معلم تمام نکات را درس ندهد، چکار کنیم؟

همانطور که در پاراگراف قبلی توضیح داده شد، بهترین، کامل ترین و قابل اعتماد ترین مرجع برای مطالعه ی شما، کتاب درسی است، ضمن اینکه با توجه به عصری که در آن زندگی می کنید راه های فراوانی برای یادگیری وجود دارد.

 

بهترین منابع مطالعه

آموزش با کتاب های کمک درسی

اگر به دنبال آموزش در کتاب های کمک درسی می باشید، یکی از مهم ترین نکات این است که شما در ابتدا باید کتابی را انتخاب کنید که با آن ارتباط بهتری می توانید برقرار کنید، نوع و لحن نوشته، ظاهر، جلد و صفحات کتاب بسیار مهم است. در واقع در این سال های اخیر نشر های مختلفی اقدام به تالیف کتاب کرده اند و تقریبا کتاب های هم سطحی در بازار وجود دارد که تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند، پس در این مرحله ارتباط مخاطب یعنی شما با کتاب مهم ترین موضوع است. از نظر علمی هم کتابی که به طور صریح  و واضح به آموزش پرداخته است و مطالب را طبقه بندی کرده است، کتابی مورد اعتماد می باشد.

البته بعضی از این کتاب ها به صورت دایره المعارف طور، فقط اطلاعات را به صورت ریز و رشت برای مخاطب بیان کرده اند، در صورتی که مخاطب بعد از مطالعه ی کتاب اصلا متوجه نمی شود که چه مطالبی را خوانده است و این مطالب چه کاربردی دارند؟

 

دیدن فیلم آموزشی

دیدن فیلم آموزشی یکی از راه های تاثیر گذار در یادگیری است مخصوصا برای آن دسته از افراد که از وجود یک معلم و آموزش خوب بی نصیب می باشند. در هنگام دیدن فیلم آموزشی باید توجه داشته باشید که آن را مانند فیلم و سریال های معمولی تماشا نکنید، در واقع باید تمام حواس خود را به فیلم معطوف کنید. به خوبی گوش کنید و سپس بنویسید و نکته برداری کنید. تماشای فیلم آموزشی مزایای زیادی دارد، هم در این شرایط شیوع کرونا به شما کمک می کند و هم می توانید هر جا که متوجه نشدید، مجددا فیلم را تماشا کنید و .. .

در پایان مهم ترین نکته و عامل اصلی برای رسیدن به موفقیت تلاش و استمرار برای رسیدن به موفقیت است. استفاده از کتاب های کمک درسی نیز می تواند شما را در این راه کمک می کنند. برای مثال خرید کتاب زیست جامع خیلی سبز، شیمی دهم مبتکران و اقتصاد دهم مشاوران می تواند به شما در مسیر موفقیت کمک کند.




:: برچسب‌ها: شیمی دهم مبتکران,اقتصاد دهم مشاوران,خرید کتاب زیست جامع خیلی سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 9554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 0 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: